るるむく日記

趣味にひた走るつれづれの日々

"The Boys":舞台評



"The Boys"の初日は、1991年、2月28日。シドニーグリフィン・シアター・カンパニーで上演されました。シドニーにはあまたの劇場があるわけですが、このグリフィン・シアター・カンパニーというのは、ステイブル・シアターのレジデント・シアターという位置づけのシアターだそうで、単純に舞台公演を行うシアターというだけでなく、 ワークショップも開催されており、(俳優向けのものや指導者向けのものなど充実しているようです)。若手の(俳優、プロデューサー 監督 脚本家)を育てる劇場っぽい感じです。シドニー・オペラ・ハウスのプレイハウスを拠点とするシドニー・シアター・カンパニーや、ニール・アームフィールドの演出でシドニー演劇界を席巻していたBelvoir St TheatreのCompany Bなどといった有名どころとは観客層から違いそうな感じです。

When the play opened this week, there was a more than the usual ripple of excitement and anticipation. As well as the frisson of controversy, there was an expectation of significance.

...<中略>...

Once again the intimacy of the Stables and its tiny stage supports a dynamic ensemble of actors, who, under the direction of Alex Galeazzi, work with abundant energy, commitment and heart-wrenching accuracy.




FOUNT OF DEGRADATION : Sydney Morning Herald

これは91年3月2日の記事からの引用なんですが、初日あけてすぐ、かなり好意的というか積極的に紹介してあって、よっぽどインパクトのあった舞台だったのかな、という感じがしました。


This gut-wrenching play about a brutal murder-rape polarised the profession when it was workshopped at the Australian National Playwrights' Conference in 1988. Alex Galleazzi's no-holds-barred production, led by David Wenham and Lynette Curran, brought the terror home on the tiny Stables stage.



STC'S CRUCIBLE THE STAR TURN FOR '91: Sydney Morning Herald

こっちは91年12月28日の記事で、1991年のシドニー演劇界を総括する、といった記事だったのですが、そこで取り上げられていたコメント。
脚本も、制作も、俳優もかっとんでいた舞台だったみたいです(^^;)